Zapewnienie dostepności cyfrowej.
Każdy ma prawo:
- zgłosić do Urzędu Miejskiego w Drezdenku uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu;
- wystąpić do Urzędu Miejskiego w Drezdenku z żądaniem zapewnienia wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej;
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu polegającego w szczególności na zapewnieniu kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, lub za pomocą tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
- wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej Urzędu Miejskiego w Drezdenku, które mają być dostępne cyfrowo;
- wskazanie dogodnej formy alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Zapewnienie dostępności cyfrowej następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno to nastąpić w ciągu 2 miesięcy od dnia wystąpienia z żądaniem. Urząd Miejski w Drezdenku powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zapewni dostępność cyfrową wskazaną w żądaniu.
Jeżeli Urząd Miejski w Drezdenku nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej zgodnie z żądaniem, powiadamia niezwłocznie osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
Urząd Miejski w Drezdenku odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszalności integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.
Skarga na brak zapewnienia dostępności cyfrowej.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej wskazanych w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, osoba ta ma prawo do złożenia skargi do Urzędu Miejskiego w Drezdenku w sprawie braku zapewnienia dostępności cyfrowej. Skarga rozpatrywana jest przez Radę Miejską w Drezdenku.
Skargę można złożyć osobiście w Urzędzie Miejskim w Drezdenku lub przesłać na adres:
Urząd Miejski w Drezdenku, ul Warszawska 1 66-530 Drezdenko
lub przesłać na e-mail: um@drezdenko.pl
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich:
Rzecznik Praw Obywatelskich, al. Solidarności 77 00-950 Warszawa
Zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej.
Każdy ma prawo do poinformowania Urząd Miejski w Drezdenku o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej w urzędzie, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem do Urzędu Miejskiego w Drezdenku o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno- komunikacyjnej.
Wniosek o zapewnienie dostępności zawiera dane kontaktowe wnioskodawcy, wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym, wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą oraz wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Przykładowy wzór wniosku
/miejscowość, data/
/dane kontaktowe wnioskodawcy/
Urząd Miejski w Drezdenku
ul. Warszawska 1
66-530 DREZDENKO
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
1. Wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym.
2. Wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą.
3. Wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności (lub wpisać nie dotyczy).
/podpis wnioskodawcy lub przedstawiciela ustawowego/
Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki nie później niż w terminie 14 dni od złożenia wniosku albo w terminie nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku, jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni a podmiot publiczny niezwłocznie powiadomił wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazał nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od złożenia wniosku.
W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, Urząd Miejski w Drezdenku niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności z uzasadnieniem swojego stanowiska oraz z określeniem zapewnienia dostępu alternatywnego.
Wniosek można złożyć osobiście w Urzędzie Miejskim w Drezdenku lub przesłać na adres:
Urząd Miejski w Drezdenku, ul Warszawska 1 66-530 Drezdenko
lub przesłać na e-mail: um@drezdenko.pl
Skarga na brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Wnioskodawca ma prawo złożenia skargi na brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, jeżeli Urząd Miejski w Drezdenku nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:
- w terminie 14 dni od złożenia wniosku o zapewnienie dostępności i w sposób określony we wniosku;
- w terminie nie dłuższym niż 2 miesiące od złożenia wniosku o zapewnienie dostępności po powiadomieniu wnioskodawcy o przyczynach opóźnienia i wskazanym nowym terminie;
- z powodów określonych w zawiadomieniu, informującego wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępu w sposób określony we wniosku i wskazaniu zapewnienia dostępu alternatywnego.
Skargę na brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej w Urzędzie Miejskim w Drezdenku wnosi się do Prezesa Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w Warszawie, Al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa, w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynęły odpowiednio wyżej wymienione terminy określone lub wskazane w powiadomieniu lub od otrzymania zawiadomienia.
Skarga powinna spełniać wymagania formalne określone we wniosku o zapewnienie dostępności, z tym że załączenie do skargi kopii wniosku z żądaniem zapewnienia dostępności jest wystarczające w zakresie wskazania bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność architektoniczną lub informacyjno-komunikacyjną, wskazania sposobu kontaktu z wnioskodawcą oraz wskazania preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.
Więcej informacji w stopce strony pod hasłem: Deklaracja dostępności.
Metryka
- opublikował: Wojciech Kowaldata publikacji: 2021-09-23 10:25
- zmodyfikował: Jakub Rzyszkowskiostatnia modyfikacja: 2022-02-08 11:51